thehope 2012.12.17. 16:42

Jogosan, kérésre

KEMO

Most csütörtökön...reményeim szerint az utolsó...aztán majd a mindent látó CT. 

Bevallom, hogy a CT-eredménytől kicsit tartok..de majd meditálok arra is... akkor nem lesz baj.

De...amúgy sem lesz baj. Hiszek ebben, hiszek a javulásban és a végleges gyógyulásban.

Sokan kérdeztétek, hogy mit jelent az, hogy jó a vérkép?

Azt jelenti, hogy a kemo nem bántotta a szervezetem vérét , s mehet tovább a kezelés.

Amennyiben felborult volna a vérképem, úgy a kezelések veszélybe kerültek volna. Ez nem jelenti azt, hogy a tumor összement, hanem azt jelenti, hogy a kezelés tovább folytatódhat.

Sajnos sok esetben a vérkép összeomlik és veszélybe kerül a kezelés. Sok betegnél ez komoly gondokat okozhat.

S ha nincs kezelés, akkor az orvosi oldalról talán megoldás sincs. 

Nyilván ott van a másik oldal... de hiszem, hogy a két orvoslás (nyugai és keleti) összevontan működik.

Hál istennek nincsenek fájdalmaim, így nyilván könnyebb elviselni. 

Hangom már két hete nincs, az viszont eléggé zavaró. Kaptam egy felső légúti megbetegedést, arra gyógyszert, de attól lebénult a jobb lábam. Nem tudtam rá állni. 

A doktornővel megbeszéltük, hogy abbahagyom a szedését, 6 napba telt míg kiment a szervezetemből, és mire nem éreztem, hogy egy egész focicsapat verné a vádlimat.

Maga  a kezelés úgy történik, hogy minden KEMO előtt rutinosan vérvétel (az amúgy is van hetente), EKG, és RTG. minden kezelés előtt. 

Aztán a vérvétel eredményét (sürgőssé van nyilvánítva) meg kell várni, ez kb 20 perc, majd azzal együtt fel kell menni a doktornőhöz.

Ő kitölt egy lázlapot az aktuális testsúly alapján, számolja ki, hogy a kemo folyadékokból mennyit kaphatok.

Ez, mindenkinek egyéni. Soha nincs egyforma adag. 

Majd megnézzük a RTG felvételt, ő mindig jó hírt mond, hogy összement a tumor :-) 

Ezek után beballagok a kemo szobába, ahol sokan vannak ( meg is rémültem az első alkalommal) 

Engem általában alacsony székre ültetnek - kényelmes- mert az én adagomban van egy nyugtató folyadék, amitől én végigalszom az egész kezelést, hál Istennek!

Kemo alatt, lehet enni és inni - már aki fent van és bírja a szagokat :-)

Az első kezelésem picivel több, mint hat óra volt, ez mindig egyre rövidebb, mert kevesebb adagokat kapok.

A két "kemos nővér" nagyon aranyos, állandóan körülöttünk vannak, segítenek, támogatnak, viccelődnek. 

Kemo után ölelést is szoktam kapni :-) 

Aztán aznap, és másnap semmi tünetem nem volt idáig...harmadnap szoktam kicsit kifeküdni és általában aludni.

A fiúk hagynak is ilyenkor, mert felmosórongy effektus van. 

Aztán ez is elmúlik. Reményeim szerint most is úgy lesz, mint a legutóbbi alkalommal, hogy tényleg két nap alatt helyrejöttem, ugyanis most Karácsony lesz és nem szeretném végigfeküdni. 

Nyilván nem fogok tenni a "természet törvénye" ellen...

Valóban érett már ez a részletes beszámoló, de drága Peti is felhívta a figyelmemet rá.

Ezúttal köszönöm! 

Drukkoljatok nekem most csütörtökön is!

Köszönöm!

A bejegyzés trackback címe:

https://hopesugar.blog.hu/api/trackback/id/tr124970136

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dpspeti 2012.12.21. 10:57:56

Drukkoltunk, mi volt? :)
süti beállítások módosítása